”PRINSESSEN PÅ ÆRTEN”

Så kunne de se, at det var en rigtig prinsesse, da hun gennem tyve madrasser og tyve edderdunsdyner havde mærket ærten. Så ømskindet kunne der ingen være, uden en virkelig prinsesse!

HVAD SKAL VI BRUGE?

  • Et tæppe.

  • Små ting som ært fx ærteposer, grankogler, sten, tøjklemmer, plastikklodser, ”strømpekugler” (strømper foldet sammen), lagenstrimler bunder i knuder, en blød sko eller en flad skovl.

HVAD SKAL VI GØRE?

  1. Læg tæppet på jorden på et blødt underlag fx på græsplænen.

  2. Læg én eller flere ”ærter” under tæppet.

  3. Tril nu henover tæppet og mærk undervejs de forskellige ting under tæppet med kroppen (tingene skal selvfølgelig ikke være så hårde, at de gør ondt).

  4. De mindre børn kan hjælpes til at trille rundt.

MOTORISKE GRUNDBEVÆGELSER:

  • Trille